K jednotlivým zákazníkům lze definovat jeden a více zákaznických účtů (např. zákaznických karet). Každý účet je vystaven na konkrétní jméno, lze uvést číslo zákaznické karty, případně lze omezit platnost zákaznického účtu. Lze evidovat i další identifikační údaje dané osoby (adresa, telefonní číslo, e-mail apod.).

Zákaznický účet lze pomocí POS funkce Zákaznická karta – aplikace (viz kapitola POS funkce) nastavit ke konkrétní účtence při markování.

V případě použití zákaznického účtu na provozovně rozlišujeme 3 typy ověření (nastavuje se na úrovni provozovny systémovým parametrem):

  1. lokální ověření zákaznického účtu (tj. informace o dobíjení či čerpání na ostatních provozovnách se přenášejí pouze pomocí replikace)
  2. ověření oproti centrální DB (prostřednictvím aplikačního serveru)
  3. ověření oproti externímu serveru SDC – Smart Data Centre – tento způsob sdílet zákaznické účty mezi více systémy SmartPOS

Funkční tlačítka:

Operace Slouží pro zobrazení/editaci a přidání operací, které ovlivní bonus a (nebo) finanční zůstatek zákaznického účtu. Tuto funkci lze použít, pokud je v nabídce Uživatelé nastaven parametr _Zákazníci a zákaznické účty (konfigurace) – včetně operací na zákaznických účtech (a vazeb na účtenky)”. Tuto nabídku je vhodné použít např. pro dobití kreditu na zákaznické kartě (přednabitá karta), aniž by došlo k markování kreditu na pokladně.

Účtenky Tlačítko vyvolá formulář Náhled na účty, kde jsou vyfiltrovány všechny namarkované účtenky provázané k vybranému zákaznickému účtu.
Navázat účtenku Tímto tlačítkem lze svázat účtenku se zákaznickým účtem i po jejím uzavření.
Pohyby Tiskové výstupy Dárkové karty detail a Dárkové karty součet
E-mail Umožňuje hromadné odeslání e-mailu pro všechny uživatele, kteří mají u svého účtu nadefinovánu e-mailovou adresu.
Záměna karty V případě, že je třeba z jakéhokoli důvodu vyměnit zákazníkovi kartu – poškození, ztráta apod.
Blokové operace
(Ctrl+B)
Slouží pro plošnou změnu hodnoty kreditu zákazníků buď u všech záznamů, které lze omezit filtrem, nebo ve vybrané tabulce.

Revision: 7
Last modified: 22 August 2022

Potřebujete pomoci ?
Zákaznická podpora SmartPOS

Bylo to užitečné ?

Ano Ne
Označili jste toto téma za neužitečné...
Mohli byste nám, prosím, říct, proč ? Děkujeme !
Děkujeme za vaši zpětnou vazbu.