Z pohledu obsluhy pokladny se mnohé nezmění. Pokud se bude jednat o účtenku, na kterou se vztahuje povinnost EET, SmartPOS automaticky při uzavírání účtu odešle data na EET portál a na účtenku vytiskne kódy BKP (bezpečnostní kód poplatníka) a FIK (fiskální identifikační kód), které vrací EET portál při zaevidování tržby. Ostatní účtenky, na které se EET povinnost nevztahuje, nebudou odesílány a budou vytištěny ve stejném vzhledu jako dosud.
Pokud se v okamžiku uzavírání účtu nepodaří odeslat data na EET portál, bude na účtenku místo FIK vytištěn PKP (podpisový kód poplatníka), který je 344 znaků dlouhý (oba kódy BKP i FIK jsou dlouhé cca 40 znaků). Pokladna se pak automaticky na pozadí snaží průběžně odesílat takovéto účtenky dodatečně.
O existenci a počtu neodeslaných účtenek je obsluha průběžně informována:
- vizuálním prvkem na markovací obrazovce
- zprávou při uzávěrce
Obsluha je povinna sledovat tento údaj a včas řešit výpadek internetového spojení s jeho poskytovatelem, aby byla splněna zákonná povinnost odeslání účtenky nejpozději do 48 hodin od jejího markování.
Potřebujete pomoci ?
Zákaznická podpora SmartPOS