Ve SmartPOSu rozlišujeme dva druhy faktur – Vydané a Přijaté.
Faktura vydaná
Faktura vydaná je faktura, kterou vydáváme my. To znamená, že je určena pro prodej našeho zboží 3. osobě.
V hlavičce faktury vydané nalezneme:
Výdejce | Sklad, ze kterého vydáváme zboží |
Odběratel | Firma, která od nás zboží kupuje |
V. symbol | Variabilní symbol |
Popis | Doplňující informace o dokladu (není povinné) |
Datum | Den vydání faktury |
DUZP | Datum uskutečnění zdanitelného plnění |
Splatnost | Datum splatnosti faktury |
Forma úhrady | Typ placení – Hotovost, kartou, atp. |
Poté přidáme zboží do číselníku. – Jak přidat zboží do číselníku skladového dokladu naleznete zde.
Následně skladový doklad uzamkneme.
Když fakturu uzamkneme, tak na nás na horní liště vyskočí možnost, že můžeme z faktury vytvořit výdejku.
Po stisknutí se nám plně automaticky vytvoří výdejka s hlavičkou z této faktury.
Nyní můžeme okno uzavřít.
Faktura přijatá
Přijatá faktura je faktura, která byla předáná nám, abychom ji uhradili 3. osobě.
Pro lepší přehled je možné ji také přidat do skladového hospodářství SmartPOSu.
Okno pro vytvoření faktury přijaté se vzhledem liší od ostatních skladových dokladů, ale práce s ním je stejná.
Nahoře nalezneme záložky Hlavičkové údaje, Položky a Rekapitulace DPH.
Hlavičkové údaje
Nejprve si otevřeme záložku Hlavičkové údaje a vyplníme hlavičku faktury.
Nalezneme zde:
Variabilní symbol | |
Evidenční číslo | Číslo, pod kterým si evidujeme fakturu v účetnictví |
Dodavatel Firma, která nám dodala zboží | |
Popis | Doplňující informace o dokladu (není povinné) |
Datum vystavení | Den vydání faktury |
DUZP | Datum uskutečnění zdanitelného plnění |
Datum DPH | |
Splatnost | Datum splatnosti faktury |
Typ daně | |
Forma úhrady | Typ placení – Hotovost, převodem, atp. |
Bankovní spojení |
Položky
Poté si překlikneme do záložky Položky a přidáme položky, na které se faktura vztahuje (viz Přidání zboží do číselníku skladového dokladu).
V případě, že dané zboží příjímáme na sklad a máme na něj vytvořenou příjemku, můžeme ji spárovat s touto novou fakturou. V tomto případě již dané zboží nepřidáváme do číselníku faktury.
S jednou fakturou lze zárověn spárovat i více příjemek, takže tohoto párovaní můžeme využt i pokud zboží z faktury příjímáme na vícekrát, či na jiné sklady.
Položky faktury můžeme kombinovat, takže lze mít na jedné faktuře spárované příjemky i další samostatné zboží.
Pro spárování faktury s příjemkou klikneme na tlačítko průvodce párováním.
Po stisknutí se nám otevře okno pro párování příjemek.
Zde si zvolíme časové rozmezí, ve kterém byli vytvořeny příjemky, které chceme vyhledat.
Poté klikneme na tlačítko vyhledat doklady.
V následujícím okně si vybereme, které příjemky chceme spárovat.
Zaškrtneme příjemky a klikneme na tlačítko náhled faktury, poté na tlačítko vytvořit fakturu.
Nyní již máme příjemky spárované s fakturou.
Když si nyní otevřeme záložku Položky, tak zde můžeme vidět příjemku, kterou jsme spárovali.
Rekapitulace DPH
V této záložce si již pak můžeme zkontrolovat, zda jsme přidali všechny položky, celkovou cenu faktury a hodnotu DPH.
Následně skladový doklad uzamkneme a okno zavřeme.
Potřebujete pomoci ?
Zákaznická podpora SmartPOS