Pro provázání uživatelů SmartPOS s uživatelskými účty v Active Directory slouží sloupec AccountName v číselníku Uživatelů ve SmartPOS.
1. Konfigurace
Konfigurace ověření se provádí v Parametrech systému – v následujícím screenshotu je zobrazena ukázková konfigurace potřebná pro připojení SmartPOS k AD (aby bylo možné uživatele ověřit):
2. Přidávání uživatelů do SmartPOS
Pro přidání nových uživatelů do SmartPOS slouží tlačítka Import z AD. Následně je zobrazeno textové pole pro určení skupiny v AD, ze které se mají tyto zákaznické účty importovat. Hodnota tohoto textového pole je dána parametrem implementace stdImportADGroup, nicméně tuto hodnotu lze uživatelsky měnit. Např. výchozí hodnota pro je „CN=Shops_User_Paul,OU=Shops,OU=Policy Groups,OU=Domain Groups,DC=czretail,DC=local“.
V dalším kroku se zobrazí seznam uživatelů AD (z dané skupiny), kteří dosud nemají uživatele ve SmartPOS – vyberte uživatele, které chcete přidat do SmartPOS. Na závěr importu je uživatel informován o počtu vložených záznamů.
Uživatelské účty jsou přidány do aktuálně vybrané skupiny uživatelů.
Doporučení: Importovat nové uživatele do skupiny Nezařazeno a teprve následně importovaným uživatelům nastavit odpovídající skupinu.
3. Ověření uživatelů v ActiveDirectory
Po zadání správného hesla pro přihlášení do aplikace (SmartPOS Manažer, Terminál SmartPOS) proběhne ověření uživatele v ActiveDirectory (v případě, že je ověřování zapnuté).
Do aplikace se mohou přihlásit pouze uživatelé, kteří jsou v AD členem skupiny SmartPOS, v opačném případě je zobrazena chybová hláška: „Uživatel není členem skupiny SmartPOS!“
V případě, že pokladna není připojená k Internetu, proběhne off-line ověření (pokud poslední přihlášení proběhlo v posledních 30 dnech). Pouze v situaci, že se daný uživatel na pokladně nikdy nepřihlašoval, nebo je doba od posledního přihlášení (s on-line ověřením v AD) větší než 30 dní, je zobrazena hláška „Přihlášení v AD se nezdařilo“.
Potřebujete pomoci ?
Zákaznická podpora SmartPOS