Pro provázání uživatelů SmartPOS s uživatelskými účty v Active Directory slouží sloupec AccountName v číselníku Uživatelů ve SmartPOS.

1. Konfigurace

Konfigurace ověření se provádí v Parametrech systému – v následujícím screenshotu je zobrazena ukázková konfigurace potřebná pro připojení SmartPOS k AD (aby bylo možné uživatele ověřit):

2. Přidávání uživatelů do SmartPOS

Pro přidání nových uživatelů do SmartPOS slouží tlačítka Import z AD. Následně je zobrazeno textové pole pro určení skupiny v AD, ze které se mají tyto zákaznické účty importovat. Hodnota tohoto textového pole je dána parametrem implementace stdImportADGroup, nicméně tuto hodnotu lze uživatelsky měnit. Např. výchozí hodnota pro je „CN=Shops_User_Paul,OU=Shops,OU=Policy Groups,OU=Domain Groups,DC=czretail,DC=local“.

V dalším kroku se zobrazí seznam uživatelů AD (z dané skupiny), kteří dosud nemají uživatele ve SmartPOS – vyberte uživatele, které chcete přidat do SmartPOS. Na závěr importu je uživatel informován o počtu vložených záznamů.

Uživatelské účty jsou přidány do aktuálně vybrané skupiny uživatelů.

Doporučení: Importovat nové uživatele do skupiny Nezařazeno a teprve následně importovaným uživatelům nastavit odpovídající skupinu.

3. Ověření uživatelů v ActiveDirectory

Po zadání správného hesla pro přihlášení do aplikace (SmartPOS Manažer, Terminál SmartPOS) proběhne ověření uživatele v ActiveDirectory (v případě, že je ověřování zapnuté).

Do aplikace se mohou přihlásit pouze uživatelé, kteří jsou v AD členem skupiny SmartPOS, v opačném případě je zobrazena chybová hláška: „Uživatel není členem skupiny SmartPOS!“

V případě, že pokladna není připojená k Internetu, proběhne off-line ověření (pokud poslední přihlášení proběhlo v posledních 30 dnech). Pouze v situaci, že se daný uživatel na pokladně nikdy nepřihlašoval, nebo je doba od posledního přihlášení (s on-line ověřením v AD) větší než 30 dní, je zobrazena hláška „Přihlášení v AD se nezdařilo“.

Revision: 8
Last modified: 20 August 2022

Potřebujete pomoci ?
Zákaznická podpora SmartPOS

Bylo to užitečné ?

Ano Ne
Označili jste toto téma za neužitečné...
Mohli byste nám, prosím, říct, proč ? Děkujeme !
Děkujeme za vaši zpětnou vazbu.